werkenbijlidl.be

Werken bij #TeamLidl
Vacatures Login Opslaan

"De jonge en dynamische sfeer bij Lidl, is een ferme plus."

Solliciteer
Inkoop hero Jolien

De vrijheid om je ding te doen.

Ik startte bij Lidl als junior inkoper. Vandaag ben ik als hoofd inkoop verantwoordelijk voor de afdeling van de eigen merken. Ik ben vrij vlot elk niveau gepasseerd, dankzij de kansen en opleidingen die Lidl mij gaf in combinatie met mijn eigen werkijver en ambities.

Hart van de strategie.

De inkoopafdeling werkt in het hart van de strategie van Lidl. Vooral de dynamiek en variatie in de job geven Jolien naar eigen zeggen een pak energie. Een standaarddag kennen we hier niet. De ene dag ben ik bezig met het proeven van producten, de andere dag los ik problemen op of voer ik onderhandelingen. Onze job brengt veel verantwoordelijkheden met zich mee. We overleggen altijd met een heel team en in samenwerking met verschillende afdelingen. We doen dat ook niet enkel op basis van de producten, maar ook op basis van marktcijfers en leveranciersgegevens.

Inkoop l Jolien

“Lidl geeft je vrijheid"

De inkoopafdeling werkt in het hart van de strategie

Van nul.

De dienst inkoop analyseert de verkoop van gisteren, test de kwaliteit van producten vandaag en voorspelt de markt van morgen. En dat in een sneltempo en binnen verschillende subafdelingen: inkoop, actiemanagement en kwaliteitsgarantie. Ik vind het fijn om een product helemaal van nul tot in de winkelrekken te ontwikkelen. Als we beslissen om een aardbeientaart aan het assortiment toe te voegen, dan kijken we naar de mogelijke leveranciers in de markt, vragen we stalen en offertes op, vergelijken we producten en bepalen we met welke leverancier we effectief in zee gaan.

Probleemoplossend vermogen.

Inkopers moeten over een groot probleemoplossend vermogen beschikken. Een leverancier kan er bijvoorbeeld plots mee ophouden. Dan moet je heel creatief zijn en snel kunnen schakelen. Als je daar dan effectief in slaagt, dan geeft dat veel voldoening. Ik ontwikkel nu vooral zuivelproducten. Zo heb ik twee jaar geleden een project rond kaas gelanceerd bij Lidl. Ondertussen brengt dat 1,9 miljoen euro omzet op per jaar. Het is fijn om zo’n bedrag voor je werkgever te kunnen realiseren.

Jolien l Inkoop

Fier op ontwikkelde producten.

Als inkoper ben je fier op al je ontwikkelde producten. Maar sowieso herinnert iedere inkoper zich nog goed zijn of haar allereerste product. Bij mij was dat destijds een kreeft voor het eindejaarsassortiment. Alles moest op vrij korte termijn uitgerold worden. Ik was heel fier op het resultaat en heb dat jaar zelfs mijn hele familie kreeft geserveerd. Een product moet bovendien echt van goeie kwaliteit zijn. Als ik zelf naar de winkel ga, moet een product ook aan mijn verwachtingen voldoen. Binnen inkoop willen wij die kwaliteit hoog leggen en de klanten toch een aantrekkelijke prijs aanbieden.

Jonge en dynamische sfeer.

Ook de jonge en dynamische sfeer bij Lidl, is een ferme plus. We werken met veel leeftijdsgenoten samen en dat zorgt voor een fijne teamsfeer op de verschillende afdelingen. Iedereen leert sterk van elkaar. Je krijgt ook veel kansen om jezelf te ontwikkelen. Lidl is een bedrijf dat niet voortdurend over je schouder zit mee te kijken. Je krijgt de nodige vrijheid om je doelstellingen te bereiken. Daarnaast biedt Lidl een pak opleidingen aan die je tijdens de werkuren kan volgen.

Uitblinken in inkopen?

Assortiment, omzet en imago, dat bepaal jij mee. Een verantwoordelijkheid die energie vraagt én geeft. Onze inkoopafdeling bruist van de dynamiek. Kijk snel welke jobs we in promotie hebben.

Bekijk al onze vacatures