werkenbijlidl.be

Werken bij #TeamLidl
Vacatures Login Opslaan

Onze visie op duurzaamheid

Hero_CSR
CSR_Rad_groot

 

Lidl wil een duurzame koploper zijn met een positieve impact op mens en planeet. Duurzaamheid en discounter zijn geen tegenpolen, in het tegendeel: als discounter willen we onze klanten de beste prijs-kwaliteitverhouding bieden door eenvoudig en duurzaam te handelen. Bij Lidl omarmen we een overkoepelende duurzaamheidsstrategie. Onder ons motto ‘op weg naar morgen’ verbinden we er ons toe om de mens en de planeet te beschermen. We leggen onszelf concrete doelstellingen op en meten onze vooruitgang. Hierbij focussen we op 3 aspecten: duurzaamheid is goed voor jou, goed voor de mensen en goed voor de planeet.

6 pijlers

Values

Klimaat beschermen

De gevolgen van klimaatverandering worden steeds duidelijker merkbaar. Als een van de grootste voedselretailers in Europa werken we eraan om onze emissies te beperken.
CSR

Hulpbronnen sparen

Lidl neemt haar verantwoordelijkheid in het zorgvuldig gebruik van hulpbronnen en grondstoffen. We willen onze negatieve impact op het milieu zo klein mogelijk houden.
World Pin

Biodiversiteit respecteren

Dankzij de biodiversiteit kunnen we een breed scala aan producten aanbieden. Helaas gaat de biodiversiteit snel achteruit. Bekijk onze maatregelen om biodiversiteit te beschermen.
trust

Eerlijk handelen

Bij Lidl vinden we het heel belangrijk dat iedereen eerlijk wordt behandeld, dat we goed omgaan met mensen en dieren, en dat we ons aan regels en normen houden. Ontdek hoe we hieraan werken.
Icon Health Hand Sign Plus

Gezondheid bevorderen

Lidl wil een gezonde levensstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk maken, want onze eet- en werkgewoonten kunnen onze gezondheid bevorderen.
Working Environment

Dialoog voeren

Om duurzame oplossingen voor complexe uitdagingen te realiseren, vertrouwt Lidl op dialoog, samenwerking & gezamenlijke actie met alle stakeholders.

Onze focuspunten

Lidl brengt haar doelstellingen rond duurzaamheid dag in dag uit in de praktijk. Tot 2030 werken we aan een overkoepelend programma met drie focuspunten. Met deze drie focuspunten nemen we niet alleen een sterke positie in, we zorgen ook voor duidelijkheid en heldere communicatie naar onze medewerkers en klanten. Ook dat is een belangrijk onderdeel van de Lidl missie en visie.