Onze visie op duurzaamheid


Lidl wil een duurzame koploper zijn met een positieve impact op mens en planeet. Duurzaamheid en discounter zijn geen tegenpolen, in het tegendeel: als discounter willen we onze klanten de beste prijs-kwaliteitverhouding bieden door eenvoudig en duurzaam te handelen. Bij Lidl omarmen we een overkoepelende duurzaamheidsstrategie. Onder ons motto ‘op weg naar morgen’ verbinden we er ons toe om de mens en de planeet te beschermen. We leggen onszelf concrete doelstellingen op en meten onze vooruitgang. Hierbij focussen we op 3 aspecten: duurzaamheid is goed voor jou, goed voor de mensen en goed voor de planeet.
Onze focuspunten
Lidl brengt haar doelstellingen rond duurzaamheid dag in dag uit in de praktijk. Tot 2030 werken we aan een overkoepelend programma met drie focuspunten. Met deze drie focuspunten nemen we niet alleen een sterke positie in, we zorgen ook voor duidelijkheid en heldere communicatie naar onze medewerkers en klanten. Ook dat is een belangrijk onderdeel van de Lidl missie en visie.